Niezwykłe opowieści niezwykłego czasu - kolejne opowiadanie konkursowe - Dom Kultury w Wolbromiu

Niezwykłe opowieści niezwykłego czasu – kolejne opowiadanie konkursowe

Dodał(a): Eliza Ciuła-Hat | wtorek, 23 czerwca 2020

Przedstawiamy kolejne opowiadanie z naszego literackiego konkursu :) Zadaniem konkursowym było stworzenie opowiadania, pamiętnika bądź relacji z czasu pandemii.

Autorką tekstu jest Natalia Kośmider, klasa 3″b” ze Szkoły Podstawowej nr 2.

Wycieczki w czasie pandemii

14.04.2020r. Wycieczka do cyrku

Po świątecznym lanym poniedziałku postanowiliśmy wraz z całą rodziną wybrać się do cyrku. Tata przebrany za klauna rozbawiał nas wszystkich śmiesznymi dowcipami. Moja młodsza siostra Nikolka występowała jako akrobatka: robiła różne figury, prezentując nam, jak bardzo jest wygimnastykowana. To była wspaniała wycieczka.

15.04.2020r. Wycieczka do teatru

Tego pochmurnego dnia podjęliśmy decyzję o wybraniu się na wycieczkę do teatru. Jako reżyser spektaklu przygotowałam na tę okazję specjalne, własnoręcznie wykonane pacynki. Przedstawienie opowiadało historię o księżniczce na ziarnku grochu, w rolę której wcielała się moja ciocia Justyna. Spektakl okazał się spektakularnym sukcesem i otrzymał owacje na stojąco. Nawet moja roczna siostra była nim zachwycona.

16.04.2020r. Wycieczka do herbaciarni

Prawie każdy lubi herbatę, dlatego też w czwartek postanowiliśmy spędzić pochmurne popołudnie z filiżankami tego gorącego napoju w dłoniach. Zanim jednak zasiedliśmy wspólnie na kanapie, zrobiliśmy wycieczkę do naszej domowej herbaciarni, w której kryją się przeróżne gatunki herbaty. Podczas naszej podróży mieliśmy okazję spróbować herbaty malinowej, brzoskwiniowej, imbirowej oraz żurawinowej.

17.04.2020r. Wycieczka do szkoły tańca

Z okazji zbliżającego się weekendu postanowiliśmy trochę potańczyć. Wybraliśmy się więc do pobliskiej szkoły tańca, której siedziba mieści się w moim pokoju. Moja mama, jako prowadząca zajęcia, przygotowała specjalny układ choreograficzny. Z każdą kolejną minutą nauka kroków szła nam coraz lepiej. Po zakończonym kursie tanecznym zgodnie stwierdziliśmy, że całą rodziną moglibyśmy wystąpić w programie „Taniec z gwiazdami”.

18.04.2020r. Wycieczka do domowego spa

W sobotę zdecydowaliśmy się skorzystać z uroków domowego spa. Razem z mamą przygotowałyśmy zestawy relaksacyjne, które rozdałyśmy każdemu z domowników. W każdym zestawie znajdowały się olejki zapachowe, balsamy do ciała oraz kremy. Po kąpieli z użyciem pielęgnacyjnych produktów każdy czuł się jak nowonarodzony.

19.04.2020r. Wycieczka do restauracji

Po lekkim niedzielnym śniadaniu postanowiliśmy udać się na wcześniejszy obiad do restauracji. Szef kuchni, którym był mój tata, zaserwował nam pyszny rosół i danie główne w postaci kurczaka gyros z brukselką i frytkami. Na deser zjedliśmy fantastyczną szarlotkę z lodami i polewą czekoladową.

20.04.2020r. Wycieczka na salę gimnastyczną

Piękna pogoda sprzyjała nam od samego rana, dlatego też postanowiliśmy zażyć trochę ruchu na świeżym powietrzu. Mama otworzyła okno balkonowe, przez które wpadały do mieszkania promienie słońca. Jak na każdej sali gimnastycznej naszą aktywność fizyczną rozpoczęliśmy od rozgrzewki. Następnie uzbrojeni w skakanki i piłki gimnastyczne wykonaliśmy serie ćwiczeń. Zmęczeni, ale zadowoleni skończyliśmy trening.

21.04.2020r. Festiwal gier planszowych

Dzisiaj postanowiliśmy wziąć udział w festiwalu gier planszowych, który został zorganizowany w salonie. W programie były takie gry jak warcaby, czacha dymi, chińczyk i monopoly. To była pełna emocji rywalizacja, ale ostatecznie ja wygrałam w warcaby, mama w chińczyka, natomiast tata był na podium w monopoly.

22.04.2020r. Wycieczka do biblioteki

Tego dnia moja wychowawczyni zadała do przeczytania piękną lekturę, jaką jest „Karolcia”, dlatego też zdecydowałam się wybrać do biblioteki, która znajduje się na półce nad moim biurkiem. Całe popołudnie czytałam książkę, ponieważ okazała się bardzo interesująca.

23.04.2020r. Wycieczka w Polskę

Korzystając z pięknej pogody w czwartek, postanowiliśmy wybrać się na wycieczkę w Polskę. Na stole w salonie rozłożyliśmy mapę naszego kraju oraz przewodnik po najpiękniejszych zabytkach. Podczas naszej podróży zwiedziliśmy między innymi kopalnię soli w Wieliczce, zamek w Malborku i Zamek Królewski na Wawelu, zobaczyliśmy także pomnik Syrenki w Warszawie.

24.04.2020r. Wycieczka do cukierni

W tym dniu moja rodzina postanowiła, że zjemy coś słodkiego. Z tej okazji wybraliśmy się do cukierni, która była w kuchni. Mistrz cukiernictwa, czyli moja mama zrobiła dla mojej siostry ciasteczka, dla mojego taty karpatkę, dla cioci babkę cytrynową, a dla mnie bezy. Wszystkie słodkości zjedliśmy ze smakiem i na całe szczęście nie bolały nas brzuchy.

25.04.2020r. Wycieczka do kina

Sobotniego wieczoru zdecydowaliśmy się na wycieczkę do kina, w którym oglądaliśmy maraton filmów „Piraci z Karaibów”. Na seans przygotowaliśmy popcorn, żelki i marchewki, a dla mojej młodszej siostry jabłuszka i chrupki kukurydziane. Razem z rodzicami obejrzeliśmy dwie części tej sławnej serii.

26.04.2020r. Wycieczka na prywatny koncert

Tego dnia moja siostra chciała zaśpiewać dla całej rodziny piękną piosenkę własnego autorstwa, dlatego też wybraliśmy się z rodzicami na jej prywatny koncert. Ze względu na to, że Nikolka niedawno skończyła rok, jej twórczość nie była dla nas do końca zrozumiała, jednak każdy z nas wiedział, że śpiewa dla nas prosto z serca.

27.04.2020r. Wycieczka do zoo

W tym dniu wybraliśmy się do zoo. Zoo znajdywało się w ogródku. Nikolcia, dlatego że jest drapieżna, była tygryskiem. Ja za to byłam pandą, a moja mamusia zebrą, zrobiliśmy specjalne klatki – ja miałam klatkę na trampolinie obłożonej kocykami, moja mama była za siatką, czyli w drugim ogrodzie, a Nikolka siedziała w pudełku. Po odwiedzeniu zoo wróciliśmy do domu.

28.04.2020r. Wycieczka do Krainy zabawek

Rano, gdy wstaliśmy, na śniadaniu cała rodzina postanowiła się pobawić. A dlatego, że moja siostra Nikola jest mała, to ma dużo nawet fajnych zabawek. Postanowiłam, że z chęcią pobawi się swoim ulubionym domkiem. Nikola ma lalki, więc pobawiłam się razem  z nią i mamą. Potem z tatą i Nikolą pobawiłam się w chowanego i berka. Nikolka jest mistrzem chowanego, bo jest mała, zwinna i wszędzie się mieści.

29.04.2020r. Wycieczka do salonu fryzjerskiego

Dlatego że teraz w trendzie u chłopaków jest ścinanie włosów na łyso, mój tatuś też postanowił tak to zrobić. Moja mama przygotowała golarkę i ogoliła tatę na łyso. Potem moja mama obcięła sobie włosy do ramion, a Nikolce, dlatego że ma krótkie włoski jak na roczek, mama zrobiła dwa kucyki. Wyglądała słodziutko. Ja tylko obcięłam końcówki, bo zbliża się moja pierwsza Komunia Święta i chciałabym mieć piękną fryzurę… Było super.

30.04.2020r. Wycieczka na plac zabaw

Dziś był słoneczny dzień.  W sam raz na zabawę! Na schodach była zjeżdżalnia. Moja mama, tata i ja zjeżdżaliśmy na kocykach, a moja siostra bujała się w swojej huśtawce. Ja zjeżdżałam na kocyku w kolorze różowym, mój tata na kocyku zielonym, a mama na żółtym. Natomiast gdy chciałam pohuśtać się na huśtawce Nikolki, mama wytłumaczyła mi, że ta huśtawka jest do maksymalnie dwudziestu dwóch kilogramów. W ten dzień było ekstra! Wszyscy poza moją siostrą mają siniaki od „zjeżdżalni”, ale będziemy z radością go wspominać.